söndag 27 februari 2011

2 månader idag

Som vanligt har jag ätit två gånger i natt vid 01.09 och 5.52 för att sedan gå upp vid 7 någon gång. Då var jag pigg och låg glatt på skötbordet och pladdrade. Sedan märkte mamma att jag blev trött så efter en stund fick jag äta lite till och då somnade jag, så mamma tyckte vi kunde sova en bra stund till. Det slutade med att vi hade en riktigt lång sovmorgon tills mamma blev hungrig och ville ha frukost. Då fick jag vara hos pappa, men jag hade ju också hunnit bli hungrig och ville ha mat NUUU!, så mamma fick skynda sig.

På eftermiddagen fick jag följa med pappa ut i vagnen. Det ville jag inte alls, utan skrek högt i protest. Men jag blir faktiskt rätt trött av att skumpa omkring, så jag hade svårt att hålla mig vaken, men jag var tvungen att kolla upp då och då att pappa verkligen var kvar. Det var han och en timma senare var vi hemma igen.

Mamma tyckte det var jätteskönt att få huset för sig själv, så hon hann fixa en massa saker som hon inte hinner annars. Hon hade skrivit ut bilder till min gästbok, hämtat böcker på vinden och hittat sin andra vinterjacka som varit försvunnen hela vintern efter flytten samt hittat fler saker som inte kommit fram tidigare, så hon var jätteglad.

Sedan har mamma berättat att jag har blivit 2 månader gammal idag. Ja, inte har jag märkt av att två månader skulle göra någon skillnad och något firande har jag inte heller märkt av, men efter maten parkerade hon mig i soffan mot amningskudden för att ta månadskort och krävde att jag skulle titta in i kameran ... Det ville jag inte alls. Jag bestämmer väl själv vart jag vill titta, men de här fick duga tyckte mamma, för när hon hade tagit av mig haklappen passade jag på att spy ner både kläder och filt. Ha ha så gick det med mammas projekt ... Att sitta stilla fint var inte heller lätt.

På kvällen tyckte mamma och pappa att jag var riktigt grinig vid tutten, då inget passade. De försökte byta blöja för att få mig nöjd, men det hjälpte ju inte, så de kom överens om att jag var övertrött och behövde få sova i vagnen. Nu var det mammas tur så vi tog en lång tur både ute på landet och inne i byn. När jag kom hem var jag hungrig igen, men på betydligt bättre humör tyckte mamma.

Medan jag åt ringde mormor som varit jätteförkyld och inte pratat med oss i telefon på hela veckan. Hon var jättehes, men på bättringsvägen, sa hon. Det dumma var att hon ringde strax innan min mat tog slut i tutten, så jag blev riktigt förbannad. Som tur är har ju mamma en tutte till, men sedan blev jag ledsen igen av både rapar på tvären och denna eviga hicka som återkommer. Nu när de gått över och jag har ätit lite till har jag blivit ordentligt trött ... Det är visst ansträngande att bli äldre ...

Så nu har jag hunnit sova gott och bli ordentligt kvällspigg och glad. Ja, mamma tycker ju att vi kan gå lägga oss för klockan är ju ändå 10, men eftersom jag var på så bra humör passade hon på att ta några pyjamaskort i baby-sittern med.
Det sista blev nog bäst, tycker jag.

Nu ska vi gå och lägga oss. Stackars pappa han har blivit magsjuk ordentligt och springer på toa och kräks, så vi får väl se om vi får sova ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar